Załatw sprawę urzędową nie wychodząc z domu przez Profil Zaufany
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz potwierdzać swoją tożsamość w internecie i załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.
Profil Zaufany jest podpisem elektronicznym, to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w internecie.
Profil Zaufany można założyć na kilka sposobów, ale w obecnej sytuacji zdecydowanie najbezpieczniej i najprościej jest to zrobić za pomocą internetowego konta bankowego.
Profil Zaufany można założyć w poniższych serwisach bankowych: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao, mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank oraz w serwisie pocztowym Envelo.
Po zalogowaniu się na swoje konto bankowe należy wyszukać formularz zakładania Profilu Zaufanego, a następnie uważnie czytać informacje przekazywane podczas procesu rejestracji. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym.
Po założeniu Profilu poprzez konto bankowe, przy logowaniu na Profil Zaufany: https://pz.gov.pl należy wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.
Usługa jest bezpłatna. Profil ważny jest przez trzy lata, potem można przedłużać jego ważność o kolejne trzy lata.
Posiadając Profil Zaufany można m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego, zgłosić urodzenie dziecka, złożyć wniosek o świadczenie w programie Rodzina 500 Plus lub wniosek do CEIDG.