Informacja dot. uzyskanego dofinansowania z WFOŚIGW w Opolu na usuwanie wyrobów zawierających azbest w roku 2021
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów azbestowych na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Głuchołazy otrzymała na podstawie umowy nr 516/2021/G-16/OZ-ZOA/D z dnia 8 listopada 2021 r. dotację na dofinansowanie zadania pn.: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Głuchołazy - w roku 2021”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 65 640,50 zł. Kwota dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wyniosła 39 056,10 zł. Pozostała część została pokryta ze środków Powiatu Nyskiego w kwocie 10 000,00 zł oraz środków Gminy Głuchołazy w kwocie 16 584,40 zł. W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 129,31 Mg.
Odbiór i demontaż płyt eternitowych odbywał się od 10 października do 22 października br. W projekcie wzięło udział 50 właścicieli nieruchomości z terenu naszej Gminy. Z 3 obiektów zdemontowano płyty cementowo-azbestowe. W 47 przypadkach specjalistyczna firma odebrała z nieruchomości wyroby zawierające azbest, celem unieszkodliwienia na składowisku odpadów.
Kolejny nabór wniosków planowany jest na początku 2022 r.