Zmiana organizacji ruchu w Głuchołazach
Od czwartku 23 listopada w ciągu DK40 w Głuchołazach, na fragmencie ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej, ruch pojazdów będzie odbywał się wahadłowo. W ciągu dnia będzie sterowany ręcznie, a w godzinach nocnych za pomocą sygnalizacji świetlnej. Zmiany w organizacji ruchu związane są z pracami przy rozbudowie niespełna kilometrowego odcinka DK40.
Na czas prowadzonych prac ruch pieszy na odcinku ok. 200 m zostanie przekierowany na drugą stronę ulicy. Utrudnienia będą obowiązywały przez kilka tygodni, a wykonawca przystąpi w tym czasie do prac drogowych oraz branżowych.
Szczegóły związane z rozbudową
Inwestycja ma na celu podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.
Inwestycja to także nowy most
Istniejący obiekt nad rzeką Białą Głuchołaską zostanie zastąpiony nowym, o większej nośności i wyższych parametrach w zakresie przepływu wód. Ma to szczególne znaczenie w sytuacjach wezbrań powodziowych na tej podgórskiej rzece. Na czas robót ruch będzie się odbywał obiektem tymczasowym, usytuowanym w bezpośrednim sąsiedztwie docelowego mostu.
Pozostałe prace
Na prawie kilometrowym odcinku drogi krajowej przebudowane zostaną m.in. istniejące chodniki. Powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.
Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna itp.). Wybrany wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.
Finał prac zaplanowano w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole (lider) oraz Adac Lewar.
Źródło : GDDKiA