Zasady szacowania szkód powodziowych
Burmistrz Głuchołaz informuje, że w piątek (4 października 2024 r.) wieczorem zmieniły się zasady szacowania szkód powodziowych.
Stosowany do tej pory formularz szacowania szkód przez Inspektorów Nadzoru Budowlanego był przystosowany do szkód wyrządzonych przez wichury. Zwracaliśmy na to wielokrotnie uwagę.
Obecnie opublikowany formularz jest odpowiedni do szkód powodziowych.
W poniedziałek 7 października 2024 r. od godziny 8:00 ruszamy z akcją szacowania szkód.
Do każdego poszkodowanego, który złożył:
- Wspólny wniosek o „zasiłek celowy na pomoc doraźną” i „zasiłek na odbudowę budynku mieszkalnego” lub „zasiłek na odbudowę budynku gospodarczego”
- Odrębny wniosek o „zasiłek na odbudowę budynku mieszkalnego” lub „zasiłek na odbudowę budynku gospodarczego”
- dotrze zespół szacujący szkody.
W skład zespołu wchodzą dwie osoby: pracownik powołany przez Burmistrza wśród osób zatrudnionych w różnych jednostkach gminy, które będą posiadały identyfikator z Urzędu Miejskiego oraz Inżynier Budowlany zrzeszony w Polskiej Izbie Inżynierów Budowlanych.
Dzięki inicjatywie Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych szacowanie jest bezpłatne.
Informacje na temat obszarów na których będą pracować zespoły oraz postępów w szacowaniu będziemy codziennie publikować na naszej stronie internetowej.