Rozpoczęto wypłatę „zaliczek” w wysokości 50 000,00 zł
Burmistrz Głuchołaz informuje, że rozpoczęto wypłatę „zaliczek” w wysokości 50 000,00 zł dla osób poszkodowanych w powodzi z września 2024 roku, które złożyły wniosek o przyznanie pomocy remontowo-budowlanej (zasiłek celowy w wysokości do 100 tys. zł lub do 200 tys. zł).
Zaliczkę wypłaca się przed wydaniem decyzji o ustaleniu prawa do zasiłku celowego.
Niezależnie od wypłaty zaliczek, cały czas trwa wydawanie decyzji w sprawie ustaleniu prawa do zasiłku celowego. Decyzje takie zostaną wydane również dla tych osób, które otrzymały zaliczkę.
W przypadku ustaleniu prawa do zasiłku celowego w kwocie otrzymanej zaliczki lub wyższej, wypłaconą zaliczkę uwzględnia się w kwocie ustalonego zasiłku celowego.
W przypadku nieustalenia prawa do zasiłku celowego lub ustaleniu prawa do zasiłku celowego w kwocie niższej niż otrzymana zaliczka, wypłacona zaliczka podlega zwrotowi odpowiednio w całości lub części.
Podstawą prawną wypłaty „zaliczek” stanowi art. 69b ustawy z dnia 1 października 2024 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw, w zw. z art. 42 ustawy z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw.